HOME        |         ONZE AANPAK         |         TRAININGEN         |         REFERENTIES         |        CONTACT                

   
Personeel trainingen
Klantgericht denken en handelen Effectief vergaderen
Effectief samenwerken Effectieve functioneringsgesprekken
Loopbaantraining Persoonlijke effectiviteit
Omgaan met agressie en geweld Time management
 
Klantgericht denken en handelen

Klantgerichtheid is een credo dat steeds meer organisaties hoog in het vaandel hebben staan. Dit is in feite een logisch gevolg van de toegenomen individualisering van de samenleving. Immers de klant staat voorop. Ook in de zorg wil de klant als persoon herkend en behandeld worden en niet meer als onderdeel van een groep. Organisaties, aan de andere kant, merken dat klanttevredenheid op lange termijn leidt tot meer tevredenheid, een beter imago, minder klachten en minder agressie. Hiermee is klantgerichtheid een middel geworden om de organisatiedoelstelling te realiseren.


   • U brengt uw klantgerichtheid naar een hoger niveau
   • U kent de aspecten van klantgericht werken en klantgericht gedrag
   • U heeft inzicht in de wensen en behoeften van uw klanten en op welke wijze u hier optimaal op
     kunt inspelen
   • U leert klantgerichtheid te vertalen naar uw dagelijkse werkzaamheden
   • U krijgt inzicht in uw persoonlijke stijl van klantgericht werken
   • U leert op positieve wijze met klachten om te gaan, zodat een goede relatie gewaarborgd blijft


Iedere medewerker in de organisatie. De deelnemer dient wel de motivatie te hebben kritisch naar het eigen presteren te kijken en om de klantgerichtheid te verbeteren.


Er is geen specifieke vooropleiding nodig.


   • De verwachtingen van uw klanten
   • Kenmerken van klantgericht werken
   • Niveaus in klantgerichtheid
   • Klantwensen en klantbehoeften
   • Houding en uitstraling naar uw klanten
   • Communicatie met uw klanten
   • Klantgerichte vaardigheden
   • Uw persoonlijke klantgerichtheid
   • Omgaan met weerstanden, emoties en conflicten
   • Klachten zijn kansen
   • Praktijksituaties en rollenspelen
   • Persoonlijk actieplan


De cursus duurt twee dagen met een tussentijd van minimaal één week en kost € 660,- per deelnemer bij een open inschrijving. Vanaf zes deelnemers van één organisatie kunnen wij een separaat voorstel doen met aantrekkelijke kortingen.
  KLANTREACTIES